- Bu bir eklentidir. http://www.itoosoft.com/freeplugins.php adresten indirebilirsiniz.
- Buradaki objeleri seçmek için örneğin bitki seçilecek, Create alanından Standart Primitives penceresinden Itoo Software kısmını seçiyoruz.
- Bunun içerisindeki forest proyu seçip parametrelerden select butonuna tıklayarak gelen pencereden bir görsel seçiyoruz Örneğin çimen seçtik bu objeyi material olarak eklemek istediğimiz nesnenin üzerine ekliyoruz.
- Parametrelerdeki geometry alanından seçtiğimiz forestin taşını veya çimenini z offset ve scale seçeneği ile ayrı ayrı ölçülendirebiliriz. Center displ seçtiğimiz objelerin hizalama şeklini değiştirmemizi sağlar.
- Bir alana boşluk vermek için örneğin su birikintisi gibi bir alan varsa parametrelerde areas bölümünde new paint area bölümünü seçiyoruz. Ekrana fırça seçeneği gelecek sol tıklayıp o su birikintisi üzerinde sürükleme yöntemiyle seçtiğimiz forestlerin silinmesini sağlayabiliriz.
- Bu alanda transform bölümü kesinlikle açık olmalıdır. Tansform bölümünden translation, rotation, scale kısımlarının enable bölümlerini aktif etmeliyiz.
- Distribution Map bölümünde density içersinde units ayarını düşürerek içerisindeki çimleri taşları arttırabiliriz.
- Itoo software kısmındaki rail clone pro içerisine gelip style bölümünde no image menüsünün altında yer alan none kısmına basarak demir yolları sokak ışıkları ve trafik resimleri bulabiliriz.
- Bir demir yolu seçtik çizdiğimiz 2d (line) objesine uygulamak için açılan pencerede resmi seçip import selected butonuna basıyoruz. Base objects bölümünden Spline yazısının altındaki none seçeneğini tıklayarak çizdiğimiz line objesini seçiyoruz. Bu işlemden sonra style bölümünden geometry kısmından global scaleden ölçülendirebiliriz.
- Geometry’de nesnelerin olduğu pencereden new item diyerek seçili alana farklı bir nesne daha ekleyebiliriz.
- Itoo software kullandığımız nesneyi edit poly ye çevirerek üzerine tekrardan başka bir itoo software verebiliriz.
- Itoo software objelerini yenilemek için parametrelerden surface kısmından yenile ikonuna tıklayabiliriz. Bu durum genel de itoo software’i uyguladığımız alan yapısı değişikliklerinde kullanılmaktadır.
- Aynı zamanda belirlediğimiz materiali içerisinde birden fazla obje varsa geometry kısmından hepsini tek tek seçerek alt kısmındaki parametrelerden bu objelere tek tek müdahale edebiliriz.
- Itoo software objesi seçiliyken parametre alanından surface’e girerek obje isimleri yazan kutunun altındaki + tuşuna basarak farklı bir yüzeye aynı objeden uygulayabiliriz. Yani kopyalamış oluruz.
- Camera bölümünde auto assign to active view kısmını aktif ediyoruz. Area kısmında limit to visibility kısmını aktif ediyoruz. LOD (Level of Detail) kısmında Use Environment Renge kısmını aktif ediyoru. Bu üçünü aktif ettiğimizde; kamera bölümünün none kısmında seçili kamerada görünmeyen objeleri hesaba katmadan render alacaktır. Bu da renderın süresini kısaltacaktır.
14 Eylül 2016 Çarşamba
3d's Max Plugini - Itoo Software
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder