22 Eylül 2016 Perşembe

3d's Max - Vray Render Motoruna Hazır Malzeme Atama

.mat dosyası material slotudur.  Bunu ekleyebilmek için M (Material editor) kısmına giriyoruz. Slotların alt kısmında yer alan Standart yazısına tıklıyoruz.
Açılan pencerede sol üst kısımda yer alan browse from bölümünden MTL Library kısmını seçiyoruz. Alt kısımda yer alan file bölümünden open diyoruz ve .mat uzantılı dosyamızı çağırıyoruz.  
Aç dediğimizde slotu çağırmış olduk. Gelen ekranda slotu seçip ok butonuna basıyoruz. 
Hazır materyallerde mapsler hariç diğer ayarlar kendiliğinden gelecektir.
Alt kısımda yer alan maps bölümüne geliyoruz. 
Mapleri bulunan seçeneklere hazır materyallerin resimlerini ekliyoruz. 
Bunu yapmak için de örneğin diffuse kısmına eklemek için maps bölümündeki diffuse’un karşısında yer alan butona tıklıyoruz. 
Maps parametreleri açılacaktır. Alt kısımda yer alan Bitmap Parameters bölümünde Bitmap kısmının karşısında yer alan resimin yerini belirtmemiz gereken bir buton göreceğiz. 
Buna tıklayarak materialimizin o kısma gelen isimdeki mapinin atamasını yapıyoruz (o bölümde dosya adının en sonunda map’imizin adı yer alır). 
İsimlere dikkat etmemiz gerekmektedir. İsimler birebir aynı olmalıdır ve bütün maplerimizin karşısında yer alan bir dosya varsa onları hazır materyal dosyamızın içerisinde yer alan resimlerle tamamlamamız gerekmektedir.

Yeni materyal eklerken mtl library’i seçtikten sonra alt kısımda “merge” butonuna tıklamalıyız. Çünkü “File” menüsünü seçersek material editörümüz yenilenir. Mergele ekleme yapar.


Unutmayalım hazır malzeme atamak için mtl library kısmına slotu (.mat dosyasını) muhakkak tanıtmalıyız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder