13 Eylül 2016 Salı

3d's Max - Taşlı Zemin Renderı Alma

Taşlı bir zeminin gerçekçi durması için uygulanabilecek yollar:
  • Displace Modifierı 3 boyutlu objeye atılan mapste bitmapin siyah beyaz hali parametrelerindeki Image/ map kısmına tanımlanırsa beyaz olan kısımlar daha çok kabarır. Sanki 3 boyutlu bir hal alır. Parametrelerdeki blur azaltılıp arttırılarak daha gerçekçi bir görünüm elde edilebilecektir.  Genelde topraklı zemin için kullanılır. Ancak çok fazla segment oluştuğu için 3d s maxi yavaşlatacaktır. Bazı durumlarda material editordeki bumpda yeterli olmayacaktır.  
  • Modifierlardan VRayDisplacementMod modifierı Parametreler bölümünde 2D Mapping seçiliyken Texmap’e “Material içerisinde kullandığımız mapin siyah beyaz bump halini” ekliyoruz.  Buradaki fitler bluru arttırıp azaltarak istediğimiz şekli verebiliriz. Tabi bu uygulama da renderı yoracaktır. 3D Mappin seçeneği ise  zeminler de değil de küp gibi nesnelerde kullanılır. Bizim taşlı zemin gibi bir alanda kullanmamız gereken seçenek 2D Mapping’dir.
  • Siyah Beyaz mapimizi Freflaction glossiness ve Reflection mapte de kullanarak map üzerinde gamma bölümünün değerini arttırıp azaltarak yansıtma sağlayabilir ve doğal bir görünüm almasını sağlayabiliriz. Çünkü her nesnenin bir miktar yansıtma değeri vardır. Ancak bunun renderınızıln süresini uzatacağını unutmayınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder