Kontrol panelinde Lights kısmındaki seçeneklerden Vray
kısmını seçiyoruz.
Ekrana gelen butonlardan Vray Light butonuna tıklıyoruz.
Plane çizer gibi sahneye bir ışık yerleştiriyoruz. Kontrol panelinden modify
list kısmına giriyoruz.
Type VrayLight ışık tipinin
hangi objeden olacağını gösterir.
Işık tipi dome ise: global illumination gibi çalışır
nesnelerimize her taraftan ışık gelecektir.
Işık şiddetini azaltmak için yarım küre dairenin yay
kısmının aşağı bakması gerekmektedir. Eğer yay kısım yukarı bakıyorsa bu
aydınlatma yüzde yüz bir aydınlatmadır.
Sphere tip ışık ampül tarzı çalışan bir ışık kaynağıdır.
Mesh ışık kaynağı, editable mesh olan bir objenin lduğu
sahneye bir vray light ışık yerleştirip bu ışığın tipini mesh yapıyoruz. Modify
parametreler kısmında alt kısımda kalan mesh light option yazan kısımda pick
mesh butonu vardır. Burada ki butona tıklayarak nesnemizi seçebiliriz. Nesnemiz
çizgi çizgi olduysa bir ışık kaynağına dönüşmüştür. Mesela bir tavan
aydınlatması yapmamız gerekecekse bu özelliği kullanabiliriz. Belli bir yeri
göstermek için yer aydınlatması yapmak istiyorsak da bu özelliği kullanabiliriz.
Işık tipi plane ise: 2 boyutlu bir ışık kaynağımız vardır.
Nesnelerimiz tek yönlü olarak bu ışık kaynağı ile aydınlanır.
Parametreler:
Multiply ışık gücünü gösterir.
Mode kısmında ışığı renge ya da sıcaklığa göre ayarlamasını yaparız. Color: rengi temsil ederken Temperature: sıcaklığı temsil eder.
Size Vray light ışık kaynağımızın ölçülerini belirler.
Options bölümünde
Mode kısmında ışığı renge ya da sıcaklığa göre ayarlamasını yaparız. Color: rengi temsil ederken Temperature: sıcaklığı temsil eder.
Size Vray light ışık kaynağımızın ölçülerini belirler.
Options bölümünde
- Cast shadow aktifse objelere gölge verebiliriz.
- Double-sided aktifse ışık kaynağının iki tarafına da ışık vermesi sağlanır. Bu aktif değilken ışık kaynağı tek bir yöne ışık verir.
- · Invisibe aktifken ışık kaynağımız renderda görünmeyecektir.
- · Ignore light normals aktifken ışık kaynağının şekline göre hareket eder. Değilse renderda ışık kaynağı yuvarlak bir ışık nesnesiymiş gibi hareket eder.
- · No decay aktifse ışık bozulmadan bütün render alanına yayılacaktır. Değilse daha dar bir alanda kalacaktır.
- · Skylight portal aktifse bu vray setuptaki (f10) vray sekmesindeki GI Environment Skylighta dahil olmuş olur. Yani ışığımızın global ışığı yönlendirmek için kullanılacaktır. Environment kısmı bu nedenle aktif olmalıdır. Ve vraylight modifydaki options bölümünün alt kısmında yer alan Rectangle light options daki directionat bölümünün değerini 1 yaparsak (bu %100 demek oluyor) ışığımızdan nesneye giden bir skylight yönlendirmesi olmuş olacaktır. Bu da ışığın nesnenin ışık gelen bölümüne daha fazla yansıması demektir. Dünyadaki gece gündüz olayı gibi… Eğer ışık eklediğinizde patlama yaşıyorsanız bu ışığı bu yöntemle global illumination’a bağlamanız bir çözüm olabilir.
- · Store with irradiance map aktifken ışığı irradiance mape dahil edecektir. Bu da render süresinin kısalmasına yardımcı olacaktır. Bu özellik için Vray Setup kısmında (f10), Indirect Illumination sekmesindeki Indırect Illumination alanında primary bounces alanının irradiance map olarak seçili olması gerekmektedir.
- · Affect diffuse objelerin aydınlatılmasını sağlayacaktır. Aktif değilse ve global ışık/ environment kapalıysa objeler karanlık görünecektir.
- · Affect specular aktif değilse yansımalar kapanacaktır.
- · Affect reflection, bu seçenek aktifken eğer çizimde ayna varsa ışık kaynağı ayna varsa ışık kaynağı aynada görünecektir. Aktif değilse ışık kaynağımız aynada görünmeyecektir.
Sampling bölümünde subdivs değerini düşürdükçe geçişlerde
lekeler ve noktalar olacaktır.
Gölgelerde adaptive etmemize rağmen lekeler
devam ediyorsa (adaptive etmek render setup bölümünde settings sekmesinin
içerisinde yer alır) bu durum ışıktan kaynaklı olarak meydana gelmektedir. Bu
kısımdaki subdivs değerini arttırarak sorunu gidebiliriz. Shadoww bias
gölgelerin nesnelere olan yakınlığıdır. Cutoff ise ışığı sınırlandırmak demektir.
Cutoff değerini yükseltirsek ışığı o ölçüde sınırlandırmış oluyoruz.(nesnenin
bir kısmına kadar aydınlat ordan gerisini aydınlatma demek istemiş
oluyoruz): 0,001 değeri ise
sınırlandırma vermedik anlamına gelmektedir.
Rectangle light options bölümündeki directionat kısmını
skylighta dahil etmeden değerini arttırarak kullanırsak araba ışığı gibi bir
hedef dahilinde ışığı yönlendirmiş
oluyoruz. Eğer değer 0 ise ışık yan kısımlara doğru gelerek açılmaya başlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder