2 Eylül 2016 Cuma

Kameraya Yol İzletme -3ds Max


  • Bir line çiziyoruz.
  • Target kamerada ne yol izlersek izleyelim aynı hedefi takip edeceği için free kamera kullanıyoruz.
  • Rahat yönlendirme yapabilmemiz için front ekranında kamera oluşturuyoruz.
  • Sağ üst köşede modify ikonunun olduğu sırada "motion" bölümü var.
  • Motion alanındaki assign controller menüsüne giriyoruz.
  • Position yazısına tıklayak assign controller başlığının sol alt kısmındaki tikli ikona tıklıyoruz.
  • Gelen pencerede path constraint yazısına tıklıyoruz.
  • Ok diyoruz.
  • Aşağı doğru indiğimizde path parameters bölümünde add path yazısına tıklayarak çiziğimiz line’ı seçiyoruz.
  • Kameranın dümdüz bakmasını istemiyor ve eksen belirlemek istiyorsak Path options da followu seçili hale getirmeliyiz.
  • Axisde kamera ekseninin x, y, z den birini seçerek kamera yönünü belirliyoruz.
  • Spline da sonradan değişiklik yapsak bile kamera etkilenmez.
NOT: Kameranın yürümeğe başladığı yön spline a ilk vertexi attığımız yöndür.
Bu yönü tam tersine çevirmek istersek, isediğimiz kısımdaki vertexi seçerek alt kısımda (filet,chamferın olduğu bölüm) "make first"ü işaretleyerek kameranın yürümesini seçtiğinizz vertexden başlatabilirsiniz.

Kameranın yol izlemesini iptal etmek için kamera seçiliyken motiona gireriz. Parameters’ın içindeki positiona gireriz. Açılan pencerede alt kısımda default yazısı var. Bu default position girilmeden önceki yazıdır. Onu seçip ok’a basarak kameranın yoldan çıkmasını sağlayabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder