17 Eylül 2016 Cumartesi

Neden Sosyal Medya İletişimi Tercih Edilmelidir?

Sosyal medyanın iletişime katkısı: 

Yeni medya araçlarının başında gelen sosyal medya, etkileşime açık yapısıyla; geleneksel pazarlama mecralarında mevcut hedef kitleye ve potansiyel kitleye ulaşmak, onlarla sürece dayanan bir iletişim sürdürmek konusunda daha etkilidir.
İletişim sürekli değişkenlik gösterir.  Teknoloji iletişimi etkiler. Daha önceden iletişimi sağlamak için SMS kullanırken; şimdi whatsapp kullanıyoruz. Eskiden 1. Ve 2. Gerçeklik noktası vardı. Wolkswagen arabanın arkasındaki logo 1. Gerçeklik noktasına örnek gösterilirken; 2. Gerçeklik noktası raf kısmında bilgimiz olması durumudur. Artık 0. Gerçeklik noktası kullanılmaktadır. Bu da online araştırmadır.
Teknolojiye ayak uydurulmak zorundadır. Marka bilinirliğini en çok sosyal medyada yapabiliriz.
Neden sosyal medya tercih edilmeli?

1-     Doğru kitleyle iletişim kurmak için: Sosyal medya, veri ve hedeflemeli reklam gücü sayesinde markanın/kurumun ürünleri ve hizmetleri ile ilgilenecek doğru kitleye ulaşma gücüne sahiptir.  Örnek bir gazetede verdiğimiz reklam için hedef kitle (yaş/ilişki/cinsiyet/sektör) belirleyemezken facebook üzerinden bir hedef kitle belirleyebiliriz.
Yapılan kampanyaları genel de şirket çalışanları paylaşmaz; herkesin facebook profili özel alanlarıdır. Bu tarz durumlar için de proje üretilebilir. Pazarlama gibi ilgi çekmeyen bir konu yerine; ürününüze uygun lifestyle bir şeyler paylaşırsak çalışanların dikkatini çeker ve paylaşım sağlanabilir.

2-     Dinlemek: İletişimin en temel öğelerinden birisi olan dinlemek, kitlenin fikirlerini, ürün, hizmet, kampanya hakkındaki geri dönüşlerini öğrenmek sosyal medyada diğer mecralara oranla daha kolaydır. Örneğin kişilere direkt olarak markayı sorduğunuzda çok fazla şikayet durumu yoksa markanız için kötü demez, ancak beğenmediği şeyleri sosyal medya üzerinde paylaşırlar.
Bunu araştırmak için:
·        Kullanıcının kendi ayağıyla geldiği alanlar (mesaj, yorum, mention)-Bunu asla kaçırmamalısınız!-
·        Kullanıcının detaylı olarak sizden bahsettiği
      a-     Marka ismi geçen yazıları
      b-     Ürün ismi geçen yazıları
Tespit eden araçlarla kullanıcıya dönüş sağlayabilirsiniz. Yapılan yorumlara marka adı olarak cevap vermeli ve gülümsemeli :) smilelar kullanmalıyız.
Bunları yaptığımızda iyi yapılan yorumları köpürtmüş arttırmış oluruz. Soru soranlara robot gibi cevaplar vermemelisiniz; dinleyip anlayıp o şekilde cevap vermelisiniz.

3-     Dokunmak: Sosyal medya, etkileşim gücü sayesinde; kullanıcıları sadece dinlemekle kalmaz, onlarla bireysel, anlık iletişime geçerek, markayı/kurumu daha da sahiplenmelerini ve kendilerini özel hissetmelerini de sağlar. Bu sayede kullanıcılarla duygusal bir bağ oluşturulmuş olur. Marka müşteriye dokunurken müşteri de markaya dokunur ve süper fan kullanıcılarla irtibata geçtiğinizde bir marka elçisi kazanmış olabilirsiniz. Duygusal bağlılık Türkiye pazarında gerçekten çok önemli bir yere sahiptir. Örneğin biri ürününüzü almış ve bunu sosyal medya hesabında paylaşmış; siz o kişinin paylaşımını paylaşırsanız o kişiyi duygusal olarak kendinize bağlamış olursunuz.

4-     Sürdürülebilirlik: Kullanıcıyı dinleyerek ve ona dokunarak oluşturulan iletişim ağı, yakınlık kurararak, sürekli ona hitap ederek, istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde şekillendirilerek uzun bir süre dayandırılabilir. Kullanıcının ilgisini çekmek, eğlendirici olmak sürdürülebilirlik simgesidir.

5-     Bütünleşik: Sosyal medya, markaların/kurumların geleneksel medyadaki hedeflerine, vizyon ve misyonlarına paralel bir iletişim stratejisiyle hareket eder. Bu sayede destekleyici ve bütünleşik iletişime dayanan bir güçtür. Firmanızın çok profesyonel olduğunu değil, eğlendirici olduğunu göstermelisiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder