Sosyal medyanın
iletişime katkısı:
Yeni medya araçlarının başında gelen sosyal medya,
etkileşime açık yapısıyla; geleneksel pazarlama mecralarında mevcut hedef
kitleye ve potansiyel kitleye ulaşmak, onlarla sürece dayanan bir iletişim
sürdürmek konusunda daha etkilidir.
İletişim sürekli değişkenlik gösterir. Teknoloji iletişimi etkiler. Daha önceden
iletişimi sağlamak için SMS kullanırken; şimdi whatsapp kullanıyoruz. Eskiden
1. Ve 2. Gerçeklik noktası vardı. Wolkswagen arabanın arkasındaki logo 1.
Gerçeklik noktasına örnek gösterilirken; 2. Gerçeklik noktası raf kısmında
bilgimiz olması durumudur. Artık 0. Gerçeklik noktası kullanılmaktadır. Bu da
online araştırmadır.
Teknolojiye ayak uydurulmak zorundadır. Marka bilinirliğini
en çok sosyal medyada yapabiliriz.
Neden sosyal medya
tercih edilmeli?
1-
Doğru kitleyle iletişim kurmak için: Sosyal
medya, veri ve hedeflemeli reklam gücü sayesinde markanın/kurumun ürünleri ve
hizmetleri ile ilgilenecek doğru kitleye ulaşma gücüne sahiptir. Örnek bir gazetede verdiğimiz reklam için
hedef kitle (yaş/ilişki/cinsiyet/sektör) belirleyemezken facebook üzerinden bir
hedef kitle belirleyebiliriz.
Yapılan kampanyaları genel de şirket çalışanları paylaşmaz;
herkesin facebook profili özel alanlarıdır. Bu tarz durumlar için de proje
üretilebilir. Pazarlama gibi ilgi çekmeyen bir konu yerine; ürününüze uygun
lifestyle bir şeyler paylaşırsak çalışanların dikkatini çeker ve paylaşım
sağlanabilir.
2-
Dinlemek: İletişimin en temel öğelerinden birisi
olan dinlemek, kitlenin fikirlerini, ürün, hizmet, kampanya hakkındaki geri
dönüşlerini öğrenmek sosyal medyada diğer mecralara oranla daha kolaydır.
Örneğin kişilere direkt olarak markayı sorduğunuzda çok fazla şikayet durumu
yoksa markanız için kötü demez, ancak beğenmediği şeyleri sosyal medya üzerinde
paylaşırlar.
Bunu araştırmak için:
·
Kullanıcının kendi ayağıyla geldiği alanlar
(mesaj, yorum, mention)-Bunu asla kaçırmamalısınız!-
·
Kullanıcının detaylı olarak sizden bahsettiği
a-
Marka ismi geçen yazıları
b-
Ürün ismi geçen yazıları
Tespit eden araçlarla kullanıcıya dönüş sağlayabilirsiniz.
Yapılan yorumlara marka adı olarak cevap vermeli ve gülümsemeli :) smilelar
kullanmalıyız.
Bunları yaptığımızda iyi yapılan yorumları köpürtmüş
arttırmış oluruz. Soru soranlara robot gibi cevaplar vermemelisiniz; dinleyip
anlayıp o şekilde cevap vermelisiniz.
3-
Dokunmak: Sosyal
medya, etkileşim gücü sayesinde; kullanıcıları sadece dinlemekle kalmaz,
onlarla bireysel, anlık iletişime geçerek, markayı/kurumu daha da
sahiplenmelerini ve kendilerini özel hissetmelerini de sağlar. Bu sayede
kullanıcılarla duygusal bir bağ oluşturulmuş olur. Marka müşteriye dokunurken
müşteri de markaya dokunur ve süper fan kullanıcılarla irtibata geçtiğinizde
bir marka elçisi kazanmış olabilirsiniz. Duygusal bağlılık Türkiye pazarında
gerçekten çok önemli bir yere sahiptir. Örneğin biri ürününüzü almış ve bunu
sosyal medya hesabında paylaşmış; siz o kişinin paylaşımını paylaşırsanız o
kişiyi duygusal olarak kendinize bağlamış olursunuz.
4-
Sürdürülebilirlik:
Kullanıcıyı dinleyerek ve ona dokunarak oluşturulan iletişim ağı, yakınlık
kurararak, sürekli ona hitap ederek, istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak
şekilde şekillendirilerek uzun bir süre dayandırılabilir. Kullanıcının ilgisini
çekmek, eğlendirici olmak sürdürülebilirlik simgesidir.
5-
Bütünleşik:
Sosyal medya, markaların/kurumların geleneksel medyadaki hedeflerine, vizyon ve
misyonlarına paralel bir iletişim stratejisiyle hareket eder. Bu sayede
destekleyici ve bütünleşik iletişime dayanan bir güçtür. Firmanızın çok
profesyonel olduğunu değil, eğlendirici olduğunu göstermelisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder