2 tip aydınlatma vardır:
Photometric
Standart
Standart ışıklarda; target spot
ve free spot olarak iki tane ışıkla konumuza başlayacağız.
Target spot hedefi olan bir ışığı
yansıtır.
Free spot ise hedefi olmayan ışığı yanısıtır.
Omni her yöne eşit şekilde ışıyan bir ışıktır.
Skylight gün ışığıdır
Target spotta kameraya ve
hedefe ayrı ayrı işlem uygulayabilirken, free spotta sadece kameraya bu işlem
uygulanabilir.
Target direct el feneri tarzında bir aydınlatma uygulaması
sağlar. Target directte de hedefi ve kamerasına ayrı ayrı müdahale edilir. Free
directte direk olarak aydınlatılmasını sağlar. Tiyatro sahnesi gibi.
Sahne adının yanındaki realistic
/ shaded … kısmından Lighting and
Shadows > Illuminate with Scene Lights a tıkladığımızda ekranımız bizim
ışıklarımızı koyduğumuz şekilde aydınlanır.
Işıkların özellik kısmından (modify) shadow
parameters de "on" seçeneğini akti edersek render da gölge çıkmasını sağlarız.
Hotspot ışığın direk vurduğu
alan, fallof ise ışın yayıldığı alandır. (Modify)
Işığı seçip sağ tıklarsak cast
shadow menüsü gelir. Bu menü sahnede malzemenin gölgesinin görünmesini sağlar.
Ray tracede cismin özelliğine
bakarak şeffaf cismin şeffaf olduğunu bilerek keskin gölge verirken, shadow map
yanlarına tırtık vererek ve cismin özelliğine dikkat etmeden gölge verir. Area
shadow da daha dağınık görünüyor. Daha gerçekçidir.
Target spotta özelliklerin
içerisinde near attenuatıon ışığın yüzde yüz gücüyle aydınlatmaya başladığı
nokta iken, far atenuationsa ışığın ulaştığı aydınlattığı son nokta.
Far attenuation da end noktasının
geride olması gerekiyor. Nearda başlangıc ve bitiş arası
nokta çok güzel aydınlanıyor. Başlangıcın gerisindeki alan karanlığa düşüyor.
Multiplier ışığın gücünü ayarlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder