11 Eylül 2016 Pazar

3ds Max'de standart ışıklar...

2 tip aydınlatma vardır:
Photometric
Standart

Standart ışıklarda; target spot ve free spot olarak iki tane ışıkla konumuza başlayacağız.

Target spot hedefi olan bir ışığı yansıtır. 
Free spot ise hedefi olmayan ışığı yanısıtır. 
Omni her yöne eşit şekilde ışıyan bir ışıktır.
Skylight gün ışığıdır

Target spotta kameraya ve hedefe ayrı ayrı işlem uygulayabilirken, free spotta sadece kameraya bu işlem uygulanabilir. 

Target direct el feneri tarzında bir aydınlatma uygulaması sağlar. Target directte de hedefi ve kamerasına ayrı ayrı müdahale edilir. Free directte direk olarak aydınlatılmasını sağlar. Tiyatro sahnesi gibi.


Sahne adının yanındaki realistic / shaded …  kısmından Lighting and Shadows > Illuminate with Scene Lights a tıkladığımızda ekranımız bizim ışıklarımızı koyduğumuz şekilde aydınlanır.

Işıkların özellik kısmından (modify) shadow parameters de "on" seçeneğini akti edersek render da gölge çıkmasını sağlarız.

Hotspot ışığın direk vurduğu alan, fallof ise ışın yayıldığı alandır. (Modify)

Işığı seçip sağ tıklarsak cast shadow menüsü gelir. Bu menü sahnede malzemenin gölgesinin görünmesini sağlar.

Ray tracede cismin özelliğine bakarak şeffaf cismin şeffaf olduğunu bilerek keskin gölge verirken, shadow map yanlarına tırtık vererek ve cismin özelliğine dikkat etmeden gölge verir. Area shadow da daha dağınık görünüyor. Daha gerçekçidir. 

Target spotta özelliklerin içerisinde near attenuatıon ışığın yüzde yüz gücüyle aydınlatmaya başladığı nokta iken, far atenuationsa ışığın ulaştığı aydınlattığı son nokta.

Far attenuation da end noktasının geride olması gerekiyor. Nearda başlangıc ve bitiş arası nokta çok güzel aydınlanıyor. Başlangıcın gerisindeki alan karanlığa düşüyor.

Multiplier ışığın gücünü ayarlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder