16 Eylül 2016 Cuma

Kobiler için Sosyal Medya Yönetimi


Ülkemizin 2016 yılındaki verilerine bakacak olursak, 79,14 milyon nüfusa sahibiz. Bunlardan 46,28 milyonu aktif internet kullanıcısıdır. Aktif internet kullanıcılarının 42,00 milyonu sosyal medya kullanıcısıdır. Nüfusun 71,03 milyonu telefon kullanırken, telefon kullanıcılarının 36,00 milyonu mobil üzerinden sosyal medyaya bağlanmaktadır.

Nüfusun %53si olan internet kullanıcıları 42 milyon kişidir. Telefon üzerinden bağlanan 36 milyon kişi nüfusun %45’ini temsil eder.

Medyada geçirdiğimiz zamanı günlük ortalamaya vuracak olursak; 4 saat 14 dakika pc ya da tablet üzerinden, 2 saat 35 dakika telefonlardan, 2 saat 32 dakika sosyal medyada, 2 saat 18 dakika televizyonda geçirdiğimiz zaman olarak belirlenmiştir.

SOSYAL MEDYA BİR KOBİYE NE GİBİ FIRSATLAR SUNABİLİR?
Yeni müşteriler edinebilirsiniz.
Müşterilerinizle olan iletişiminizi arttırabilir  ve çapraz satışlarınızı yükseltebilirsiniz.
Müşterilerinizin istek, ihtiyaçlarına daha kolay ve hızlı cevap verebilir ve bu sayede müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz.
Firma adınızı ve markanızı daha geniş çevrelere duyurabilirsiniz.
Kurumsal internet sitenizde daha fazla trafik sağlayabilirsiniz.
Sosyal ağda olmayan rakiplerinize karşı büyük avantajlar sağlayabilirsiniz.

Amerikada yapılan bir araştırmaya göre sosyal medyayı kullanan KOBİ’lerin aldığı sonuçlar da yeni müşteri elde etmek için sosyal medya kullanan şirketler, kullanmayan şirketlere göre %16 daha yüksek gelir ve kar raporu açıklıyor.
  • Şunu bilmelisiniz ki sosyal medya bir iletişim aracıdır.
  • Sonrasında ise marka bilinirliğinizi arttıracağınız, müşteri potansiyelinizi geliştireceğiniz ve en nihayetinde satış yapmanıza olanak sağlayacak bir mecradır.
  • Her işletmenin bir web sitesi ve olabilirse onunla bağlantılı çalışan bir blogu olmalı
  • İşletmenizin alanı ne olursa olsun, geliştireceği ve yayınlayabileceği bir içeriği bulunmalı
  • Ana fikir belirliyoruz; Odağınızda hep bilgi vermek, toplumsal fayda ve samimiyet olmalı.  Her paylaşımınızdan önce aklınıza bu gelmeli ve sizi yönlendirmeli
  • Haftalık takvimimizi oluşturup, ülke gündeminden uzak kalmayın; google trends ve vikipedi den gündemi takip edebiliriz.
  • Sosyal medya planımızı oluşturmalıyız.

Dijital Dünyada bulunma:
İşletmelerin müşterilerini anlamalarının yolu, onlar gibi olabilmek ve onların oldukları yerde olabilmekten geçer. İnternet kullanıcıları bu kadar mobil olabiliyorlar ise işletmeler de bu kadar dijital olmalıdır.


Google Alerts kullanarak sizin için söylenenleri ilk siz duyabilirsiniz.

Aşağıdaki noktalara dikkat:
  • Hedef kitleyi belirle
  • Kullanıcı için faydalı içerikler üret
  • Gerçek zamanlı iletişim
  • Sürekli kendinizden bahsetmeyin. Özlü sözlere güvenmeyin.
  • Web siteniz ve kurumsal blog adresiniz olsun.

Mutsuz müşteriyi nasıl kazanırsınız?
  • Gerçekleşen olumsuzluğu hemen tespit etmek ve onları dikkate almak
  • Müşterilerin önemli isteklerini mümkünse gerçekleştirmeye çalışmak (bazen müşteriler uçuk isteklerde bulunabilir)
  • Sorunun giderilmesi için yapılan eylemleri gün/saat olarak onlara bildirmek
  • Değerli olduklarını göstermek için haklı olduklarını ve düşüncelerine katıldığınızı söylemek
  • Zarar gören müşteriye iletişim bilgilerinden hemen ulaşmak, hatta imkan varsa telefon ile
  • Olumsuz bu olayın düzeltilmesinin ardından küçük bir hediye/ promosyon ile sıcaklık ortamı yaratmak

İşinize yarayabilecek soysal medya yönetim araçları
  • Buffer –  Ücretsiz ve çok basit bir programdır. Sosyal ağlarda yapacağınız paylaşımları buradan yaparsanız eğer paylaşımın kimler tarafından yorumlandığını, RT edildiğini yani paylaşımlarınızın analizini çıkabiliyorsunuz. https://bufferapp.com/
  • Social Bakers – Ücretli ve ücretsiz sürümü vardır. Sizin ve rakiplerinizin sosyal medya raporunu çıkarır. Ayrıca sosyal ağlarında istatiki bilgileri paylaşılmaktadır. Markanız için sosyal medya raporlama aracıdır. www.socialbakers.com
  • Google Analytics – Blog ya da web sitesine sahipseniz bir Google Analytics programınız olmalı. Ücretsiz sunulan programda sitenizin sağlığını ve “tüm trafiği” detaylı şekilde görebiliyoruz. www.google.com/analytics/
  • Boomsocial – Sosyal medya hesaplarınız hakkında çok güzel bilgiler elde edebileceğiniz ve mecralar hakkında infografik bilgilere ulaşabileceğiniz bir kaynak. Rakip analizi ve piyasa hakkında veriler mevcuttur. Türkçedir. http://www.boomsocial.com/
  • Tweetdeck – Sadece Twitter hesabınızda gerçekleşen anlık gelişmeleri buradan eş zamanlı olarak takip edebilirsiniz. https://tweetdeck.twitter.com/
  • Sprout Social – Tüm sosyal medya hesaplarınızı yönetebileceğiniz çok güzel bir araç. Hesaplarınız ve paylaşımlarınız hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Deneme ve ücretli sürümü mevcuttur. http://sproutsocial.com


Bunlar dışında klout, feedly, bundle da kullanılabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder