Render setup bölümünü Vray render motoruna çevirmek için:
Rendering Menüsü / Render Setup’a giriyoruz. (Kısayolu F10)
Açılan render setup penceresinde Common sekmesinin (genelde bu sekme pencere
açıkken aktiftir) en alt kısmında “assign renderer” bölümünün içerisinde
(bölümün içerisini görebilmeniz için Assign Renderer yazısının solundaki +’yı
tıklamanız gerekmekte – görünüyorsa alt özellikleri açılmış demektir)
“Production” kısmının yanındaki “…” butonunu tıklayarak 3d’s max dosyamızda
çalışmasını istediğimiz render motorunu seçebiliriz. Biz vray render’ı
seçiyoruz. Ok tuşuna basıyoruz.
Render Setup kısmında Vray motorunu seçtikten sonra Vray
sekmesi gelecektir. Vray sekmesine tıklayıp Image Sampler alanı aktif olması
gerekir. Render kısmında görüntüyü oluşturan alan Image Sampler kısmıdır. Type:
Adaptive Subdibvision’u seçtiysek bir alt kısmında Adaptive Subdivision için
yeni bir bölüm açılacaktır. Burada yer alan min. Rate düz yüzeylere verilen
subdivision değeriyken (örneğin min. Rate -1 ise 9 yüzeyli alanın renderını
alırken orayı -1 yüzey gibi görmesi), max. Rate karmaşık yüzeylere verilen subdivision
değeridir (yuvarlak alanlar gibi..). Adaptive Subdivision’da yer alan
subdivision parametreleri bunlardır. Adaptive parametresi için Settings sekmesinde
yer alanV-Ray: DMC Sampler kısmının özelliklerinde yer alan Adaptive Amount
otomatik olarak 0,85 olarak gelir. Bu
değeri 0 yaparsak hiç adaptive etmez karanlık bölgelerle kimsenin göremeyeceği alanlarla daha çok
uğraşır. Bu alan için en uygun değer
0,5’tir. Image sampler daki fixed seçeneği kullanılmamalıdır. Çünkü adaptive
etme özelliği yoktur. Karanlık ve uzakta kalan bölümlerle çok fazla uğraşarak
render süresini çok fazla uzatır. Adaptve DMC de ise daha yüksek subdivision
verebileceğimiz bölümdür. Bu alanda en
iyi seçenek Adaptive Subdivision seçeneğidir. Işığın objeden diğer objeye
sekmesini sağlayabilmemiz için Indirect Illumination sekmesindeki V-Ray
Indirect Illumination bölümünü aktif etmemiz gerekmektedir. Genelde Primary
bounces kısmını Irradiance Map, Second bounces kısmını Light Cache
kullanıyoruz. Tabi bu alanın özelliğinin objeye yansıması için V-Ray
sekmesindeki V-Ray: Environment seçeneğinde Environment kısmının aktif olması
gerekmektedir.Bu sayede daha gerçekçi render almaya bir adım daha yaklaşmış
oluruz.
Eğer renderımızda bir objenin iki yüzeyinin de renderını
almak istiyorsak (objelerimizin iç yüzeyleri render da görünmez) Common
sekmesindeki Options alanlarından Force 2-Sided sekmesini aktif hale
getiriyoruz. Bu uygulamayı nesne üzerinde yüzeyler dönmüş olabilir. Render da
görünmeyen taraf render penceresine girmiş olabilir. O kısımda da
kullanabiliriz.
Render da detayların daha fazla belli olmasını istiyorsak:
Indirect Illumination sekmesindeki Irradiance Map kısmındaki Detail Enhancement
alanındaki On seçeneğini aktif ediyoruz. Irradiance Map te Current preset Low
seçilmişse yani özellikleri düşük olarak belirlemişsek burayı aktif ederek
renderdaki detaylı kısımları belirlediğimiz radius değeri ile detaylı objenin
görünümünü daha kaliteli hale getirebiliriz. Bu alandaki Radius değeri ise
renderda detaylardan itibaren yarı çap
ekliyor.Subdivs mult. 0,3 olarak gelir Bu güzel bir orandır daha az olursa
render karışacaktır. Daha yüksek olursa bilgisayar kasacak render süresi
uzayacaktır. Bu durumda detail enhancement kısmındaki radius:60 iken subdivs
mult. 0,3 olmalıdır. Render süresi uzayacaktır. Ancak görünüm çok daha güzel
olacaktır. Buradaki scale yazan alan nereye göre detayın arttırılacağını temsil
eder.Renderda “Screen” ekrana yakın olan nesnenin detayına daha fazla önem
verirken “World” seçeneğinde eşit bir dağılım söz konusudur. World render
süresini uzatır ama bütün nesnelerin detaylarını daha kaliteli olarak almamızı
sağlar.
Renderımızın arkası lekeli lekeli çıkmışsa eğer, vray setup
içerisinde (f10) Settings sekmesinde, V-Ray DMC Sampler bölümünde adaptive
amoun t değerinden kaynaklı bir durum olabilir. Adaptive değeri 0,85 ise 0,5’e
çekerek bir render almayı deneyiniz. Eğer lekeler devam ediyorsa min samples
değerini arttırabiliriz. Özellikle bu durum vray light içerisindeki multiplier
(ışığın şiddetini) azalttıkça ortaya gelen bir durumdur.
Renderımızı aldık. Aaaa küçücük bir kısımda hatalı bir
durumumuz var. Bir render süresi de epey uzun diyorsanız. Render aldığınız
ekrandaki area to render bölümünden region seçeneğini seçip gelen kare bölümü
hatalı olan kısma taşıyınız. Ayarları değiştirip render butonuna basarsanız
sadece o kısmın renderını almış olursunuz. J
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder